Jak zwiększyć zyski z dodatkowych usług znajdujących się w hotelu?

Wszystkie pokoje są zarezerwowane, ale nikt nie chce korzystać z dodatkowych usług, takich jak restauracja czy SPA? Wbrew pozorom to problem, z którym musi zmierzyć się wielu hotelarzy. Co zrobić, by zmienić tę sytuację na swoją korzyść? Jak zachęcić ludzi do korzystania z usług dodatkowych i jednocześnie zwiększyć zyski?

Wykorzystaj programy lojalnościowe!

Programy lojalnościowe to jedna z najchętniej wybieranych form promocji hotelu. Nie tylko w ten sposób można przyciągnąć gości, ale tym samym zwiększyć zyski. Jednak programy lojalnościowe nie muszą być jedynie traktowane, jako sposób na ponowne przyciągniecie klientów. To także okazja, by promować dodatkowe usługi znajdujące się w Twoim hotelu, czy pensjonacie. W jaki sposób możesz to osiągnąć?

Programy lojalnościowe dzielimy na 3 kategorie: zorientowane na cenę, zorientowane na relację oraz zorientowane na cenę i relację. Nas interesuje kwestia budowania relacji z klientem. Aby to osiągnąć, wielu hotelarzy decyduje się na programy lojalnościowe w formie karty, której ranga zależna jest od stopnia aktywności klienta. Przykładowo, częsty gość, który kilka razy w roku rezerwuje nocleg w hotelu, może uzyskać brązową kartę. Jeśli jednak uzbiera określoną ilość punktów, może otrzymać srebrną kartę i w ten sposób uzyska większe rabaty przy rezerwacji pokoju.

Jak połączyć programy lojalnościowe z dodatkowymi usługami? W przypadku karty lub zbierania punktów można nagradzać gościa za uzyskanie kolejnej rangi karty, czy ilości punktów. I wcale nie muszą to być nagrody materialne. Dobrym pomysłem będą zniżki lub nawet darmowe usługi, np.: na zabieg w SPA czy bezpłatny lunch w restauracji. Możesz również nagradzać gości darmową kawą lub deserem. W taki sposób klient będzie miał szansę na zapoznanie się z kuchnią w Twoim hotelu.

Informuj gości o tym, co dzieje się w Twoim hotelu

Brakiem klientów w SPA lub restauracji nie musi być jakość usług, a po prostu niewiedza gościa o tego typu atrakcjach. Twoim zadaniem jest zmienienie tego stanu rzeczy, szczególnie jeśli często organizujesz interesujące promocje na dodatkowe usługi. Jak można to zmienić?

Jednak wielu klientów wchodząc do pokoju, odkłada broszury na stolik i już do nich nie zagląda. Na szczęście jest jeszcze inne rozwiązania – Roomio. To intuicyjna i prosta w obsłudze aplikacja mobilna dla gości hotelowych. Za jej pomocą możesz poinformować gościa o promocjach, nadchodzących wydarzeniach czy ofercie SPA.

Jakby tego było mało, z pomocą Roomio goście hotelowi mogą zamawiać posiłki, bez konieczności dzwonienia czy schodzenia do recepcji. Oczywiście, w aplikacji istnieje też opcja rezerwacji stolika.

Jednak to, co jest najlepsze w Roomio, to możliwość spersonalizowania reklamy do gościa. Dzięki tej opcji pracownik może wysyłać oferty lub komunikaty, które będą dopasowane do potrzeb i oczekiwań klienta. Jaki jest sens wysyłania gościowi, który samotnie przyjechał w celach służbowych do hotelu, informacji o zniżce na basen dla całej rodziny? Jeśli to jego kolejna wizyta to lepiej przekazać mu komunikat o programie lojalnościowym lub możliwości zjedzenia ciepłego posiłku w wieczornych godzinach.

Chcesz usprawnić proces meldunku gości w Twoim hotelu? Przyda Ci się program do rezerwacji hotelowych. Dzięki niemu skrócisz proces rejestracji i tym samym zwiększysz jakość usług.